Medlemskab og netværk

Mediepolitisk udvalg

Det mediepolitiske udvalg er rådgivende i forhold til Dansk Erhvervs direktion og bestyrelse. Udvalget har fokus på at styrke medlemskredsens politiske rammevilkår.

Udvalget drøfter mediepolitiske problemstillinger, som rejses af udvalget selv eller af Dansk Erhvervs bestyrelse, direktion, medlemsvirksomheder eller brancheforeninger. Det kan for eksempel være public service, rettigheder og distributionsvilkår.

Udvalget har en bred sammensætning, som afspejler medlemskredsens interesser inden for mediepolitik. Udvalget er sammensat af repræsentanter fra medlemsvirksomheder og brancheforeninger i Dansk Erhverv.

Udvalgets medlemmer

  • Christian Philip Morgan, mediedirektør, TDC
  • Jørgen Steensgaard, adm. direktør, Waoo
  • Tine Aurvig-Huggenberger, direktør, Kreativitet & Kommunikation
  • Christine Bødtcher-Hansen, direktør, Danske Forlag
  • Lasse Lindholm, direktør for kommunikation og public affairs, Ifpi
  • Jacob Graff Hedebrink, adm. direktør, Copydan 
  • Ole Dreyer Wogensen, formand, Musikforlæggerne
  • Vakant, Producentforeningen
  • Mette Lundberg, direktør for politik og kommunikation, IT-Branchen
  • Søren Birksø Sørensen, sekretariatschef, FDA
  • Niels Zibrandtsen, direktør, Zibra 
  • Ulf Lund, CEO, Boxer
  • Kim Poder, CEO, Nordic Entertainment Group Danmark 
  • Jim Receveur, CEO, Bauer Media 
  • John Robert Gjørup Kristensen, adm. direktør, Gramex 
  • Christian Kemp, CEO, Discovery Network Danmark

Kontakt

Oplevelse & Velfærd

Mette Feifer

Markedsdirektør
Medarbejderprofil
Rådgivning & Videnservice

Charlotte Enevoldsen

Fagchef for medier og kreative erhverv
Medarbejderprofil

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.